Alumni news

3264 vizualizări

Copiii migranților sunt copiii noștri

Proiectul-pilot Şcoala de vară «Copiii Migranţilor sunt copiii noştri», sub înaltul patronaj al Doamnei Marie Moser reflectat si de TRM.
Suntem bucurosi ca si ADC a fost parte al acestui proiect si felicitam echipa de organizare: initiatoarea si directorul proiectului Viorica Olaru, formatorii Mariana Turcan, Sergiu Gaina, Irina Aga.

Vizualizați mesajul aici.

10205 vizualizări

Cărți pentru sala de literatură în limba engleză

Asociaţia pentru Dezvoltare Creativă (ADC) invită comunitatea absolvenţilor programelor de schimb SUA să participe la proiectul privind susţinerea unei Săli de lectură academică în limba engleză în cadrul Bibliotecii Municipale “B.P.Hasdeu”.

Proiectul se desfăşoară sub patronajul Primei Doamne, Margareta Timofti, în parteneriat cu Biblioteca Municipală “B.P.Hasdeu”, Clubul Internaţional al Femeilor din Moldova şi Fundaţia Moldova AID. Campania de colectare a reuşit constituirea unei colecţii reprezentative de carte de peste 2 000 de exemplare în limba engleză din diverse domenii, care curînd vor fi expediate la Chişinău. Pentru a vedea cum s-a desfăşurat campania de colectare a cărţilor în SUA puteţi accesa aici: www.facebook.com/pages/Moldova-AID/101543249925516?fref=ts

În acest context ADC, invită ca membrii comunităţii absolvenţilor programelor de schimb SUA, precum şi alte persoane care sunt dispuse să sprijine desfăşurarea acestei iniţiative, să doneze cărţi pe care doresc să fie disponibile în cadrul Bibliotecii Municipale “B.P.Hasdeu”, precum şi să promoveze campania propriu-zisă.

Orice donaţie de carte academică în limba engleză poate fi anunţată la tel. +373 (22) 27-67-06, prin email: adc@usalumni.md sau prezentată la sediul ADC – str. Varlaam 65, et. 4, of. 413, MD-2012, mun. Chişinău.

Activităţile care sunt organizate în susţinerea transportării cărţilor în ţară este Recitalul de pian al Olgăi Kleiankina şi Expoziţia de pictură a Valeriei Duca. Aceste acţiuni de binefacere vor avea loc la 31 mai 2013, ora 18.00, Sala cu Orgă (adresa: or.Chişinău, bd. Ştefan cel Mare şi Sfînt, nr. 81; Tel./fax: +373 (22) 22-82-22, 22-25-47, 22-54-71: Casa de bilete: +373 (22) 22-25-28).

Wave Week Moldova 2013

Îți dorești să ai parte de o experiență unică?
Vrei să cunoști tineri din întreaga țară? Să vorbești engleză timp de o săptămână? Să înveți să îți planifici propriul proiect?
Să îți îmbunătățești calitățile de lider și să lucrezi eficient într-o echipă?

Atunci Wave Week Moldova 2013 este proiectul de care ai nevoie!
Wave Week Moldova 2013 este un program de liderism și voluntariat, afiliat cu Spark the Wave SUA și organizat în Moldova de către Asociația pentru Dezvoltare Creativă. Programul include școli de vară, întâlniri cu absolvenții, proiecte organizate de către participanți. Acesta este unul dintre primele proiecte din Moldova care îmbină cu succes conceptul voluntariatului și al liderismului, cu predare exclusivă în limba engleză. Wave Week Moldova este anul acesta la a 5-a ediție.

Beneficiile programului:
Programul oferă posibilitate participanților să își dezvolte capacităţile de lider şi abilităţi cum ar fi comunicare eficientă, planificare și implementare de proiecte de voluntariat, evaluarea obiectivă, consolidarea unei echipe bune, soluționarea pașnică a conflictelor, conştientizarea şi acceptarea diversității și altele. Wave Week Moldova este o oportunitate unică de a combina un program de training interactiv predat de traineri din Moldova şi SUA şi de a practica limba engleză. Participanţii vor avea şansa să realizeze propriile proiecte de voluntariat, să devină lideri în comunitățile lor și să contribuie la bunăstarea societății în care locuiesc.
CÂND? Școala de vară — 12-17 august 2013
UNDE? Școala de vară — tabăra Brăduleț, Vadul-lui-Vodă
CINE? Tinerii cu vârsta cuprinsă între 14-17 ani, cu un nivel avansat de limbă engleză
TAXA de PARTICIARE? 300 lei, care urmează a fi achitată dupa selectarea participanților
Doritorii să aplice pot găsi formularul de aplicare accesând waveweekmoldova.wordpress.com/application-3/.
Data limită 15 iunie 2013! Cu cât mai devreme aplicaţi cu atât mai multe şanse aveţi! Ulterior, aplicanţii vor fi contactaţi pentru interviu.
Pentru mai multe informații contactaţi coorodnatoarea proiectului, Alina Gîlca la 069067308, gilcaalina@yahoo.com,waveweek.moldova@usalumni.md sau Asociația pentru Dezvoltare Creativă www.usalumni.md, str. M.Varlaam 65, et.4, of.413,, Tel/fax: +373. 222 765.
Wave Week Moldova 2013 este finanțat de către Ministerul Tineretului și Sportului al Republicii Moldova și Spark the Wave și este organizat de Asociația pentru Dezvoltare Creativă www.usalumni.md și STW SUA www.sparkthewave.org.

Bright ideas @ work

Asociaţia pentru Dezvoltare Creativă (ADC), în parteneriat cu Reţeaua Europeană a Asociaţiilor de Absolvenţi ai programelor SUA (ENAM) desfăşoară proiectul „Bright ideas @ work” în perioada 17 – 26 mai 2013. Scopul proiectului este de a promova spiritul de antreprenoriat în rândul tinerilor care să faciliteze mobilizarea acestora pe piaţa forţei de muncă şi dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale în scopul implicării tinerilor în structuri economice private.
Timp de 10 zile programul „Bright ideas @ work”va oferi un şir de activităţi în cadrul cărora participanţii vor avea posibilitatea să acumuleze cunoştinţe şi abilităţi noi, să cunoască şi să facă schimb de experienţă cu persoane de afaceri de succes:
17-18 mai — seminarul de instruire cu privire la antreprenoriat pentru 20 tineri;
22 mai – dezbatere şi schimb de experienţă referitor antreprenoriatului pentru tineri in Moldova şi SUA, găzduit de Centrul American de Resurse;
24 mai – Inspiring Friday, întâlniri şi schimb de experienţă cu lideri în afaceri din Moldova;
26 mai – prezentarea proiectelor de afaceri de către participanţii seminarului de instruire, desemnarea câştigătorilor.
Participarea în cadrul acestor evenimente este deschisă pentru orice tânăr, student, absolvent al programelor de schimb cu SUA, profesor, lideri de ONG, etc. Este destul să trimiţi un mesaj la adc@usalumni.md indicând data şi activitatea la care doriţi să participaţi.
EXCEPȚIE face seminarul de instruire din 17-18 mai pentru 20 de participanţi: pentru a participa în cadrul seminarului de instruire este nevoie ca să expediaţi CV-ul şi o scrisoare de intenţie până joi, 16 mai, ora 13:00 la adc@usalumni.md.
Condiţii de participare:
Tânăr(ă) cu vârsta cuprinsă între 17-25 ani;
Persoană activă în viaţa comunităţii şi/sau a instituţiei de învăţământ;
Dorinţa şi disponibilitatea de a participa la sesiunile de instruire din 17-18 mai, prezentarea proiectelor din 26 mai. Participarea la celelalte evenimente este un avantaj;
Motivaţia de a transmite semenilor cunoştinţele acumulate;
Absolvenţii programelor SUA vor avea prioritate.
5131 vizualizări

Forumul de Idei Pedagogice „DIALOGURI CHIŞINĂUIENE”

Direcţia generală educaţie, tineret şi sport a Consiliului municipal Chişinău organizează în perioada de 17.02 – 24.02.2014, Ediţia a IV-a, 2014, a Forumului de Idei Pedagogice „DIALOGURI CHIŞINĂUIENE”.

Scopul Forumului este promovarea oportunităţilor în realizarea unui dialog constructiv, real întru soluţionarea problemelor legate de relația între familie, şcoală, instituţiile statului şi societatea civilă pentru a sprijini realizarea educaţiei de calitate, vizează analiza situaţiei în domeniul sistemului educațional contemporan, din diverse perspective și în contextul noilor realităţi socio-culturale şi economice din Republica Moldova.

Forumul de Idei Pedagogice „Dialoguri Chişinăuiene” îşi propune reflectarea experienţei acumulate și obținerea unui schimb de experienţă între instituțiile de învățământ din Republică și pentru a promova bunele practici naţionale şi internaţionale cu privire la soluţionarea problemelor actuale ale școlii autohtone.
La forum se vor reuni reprezentanţi ai comunității pedagogice, ai domeniului de cercetare ştiinţifică naţională şi internaţională precum şi ai managementului preuniversitar, care vor prezenta noi idei şi materiale pentru dezbateri, cu scopul de a efectua un schimb de experienţă interdisciplinară cu implicaţii în studierea şi promovarea experienței avansate din Republica Moldova.

În cadrul ediției a IV-a a Forumului vor avea loc următoarele evenimente:

17 februarie, 2014, ora 13.00 – Înregistrarea perticipanților.
13.30 Inaugurarea activităților Forumului: Educaţia în context European.

Dialogurile chișinăuiene la ediția a IV-a, 17 – 24 februarie 2014.
(Sala de conferințe a Liceului Teoretic „Mihai Viteazul”) 14.00

I Atelier. Reflecții cu referire la experiența managerilor care și-au asumat rolul de executori de buget de rangul doi și reprezintă instituții cu statut de persoană juridică.

17 februarie, 14.00, Liceul Teoretic „Mihai Viteazul”, Moderatori: Tamara Curtescu-Marinciuc, DGETS, Nelly Berezovschi, director, Liceul Teoretic „Mihai Viteazul”

II Atelier: Reflecții asupra activității de ce rcetare- oportunitate pentru dezvoltarea competentei actional-strategice şi a competentei de autorealizare.
18 februarie 2014, ora 14.00, Liceul Teoretic „Vasile Lupu”.

Moderatori: Galina Dîmovskaia, director adjunct, Liceul Teoretic „Vasile Lupu”, Mariana Pîrțac, Liceul Teoretic „Gheorghe Asachi”.

III Atelier: Reflecții asupra managementului proiectelor social-culturale pentru dezvoltarea şi promovarea tinerilor din Republica Moldova
18 februarie, ora 14.00, Cabinetul metodic al DGETS, str. Dosoftei, 99. Moderatori: Elena Vorotneac, DGETS, Daniel Vodă, USM

IV atelier: Reflectii asupra perspectivei — Moldova 2053…
19 februarie, ora 14.00, Biblioteca municipală „B.P.Hașdeu
Moderator: Peter-Vlad Ianusevici, Academia „Nicolae Dumitrescu”.

V atelier: Reflecții asupra formării competenţelor curriculare — accente tehnologice şi didactice.
19 februarie, ora 14.00, Cabinetul metodic al DGETS, str. Dosoftei 99 Moderatori: Tatiana Mistreanu, Tamara Demcenco, DGETS

VI atelier: Reflecții asupra precedentelor pozitive în aplicarea/participarea în proiecte internaționale cu finanțare externă.
20 februarie 2014, ora 14.00, Compania Gaz Natural Fenosa, sala de training. strada Melestiu, 22/A (linga spitalul municipal nr.10)
Moderatori: Angela Cutasevici, director adjunct, Liceul Teoretic „Gheorghe Asachi”, Natalia Griu, Liceul Teoretic „Gheorghe Asachi”.

VII atelier: Reflectii asupra precedentelor de succes în realizarea activităților proiectului cu genericul „Prin educație, inter- si autocunoaștere spre competențe într-o lume a cunoașterii”. 20 februarie, ora 14.00, Liceul Teoretic „Mihai Marinciuc”. Moderatori: Elena Rusu, LLMM, Violeta Popovici-Bujor, DGETS

VIII Reflectii asupra precedentelor de succes în realizarea activităților cu
elevii dotaţi intelectual. 20 februarie, ora 12.00, Liceul Teoretic „Mihai Marinciuc”. Moderatori: dr Gheorghe Gînju, Daniela Garbuz, Liceul Teoretic „Mihai Marinciuc”.

IX atelier: Reflecții post-factum la Codul Educației: statutul managerului în educație.
21 februarie, ora 9.00, Cabinetul metodic al DGETS, str. Dosoftei, 99. Moderatori: Pavel Macari, director, Liceul Teoretic „Academician Constantin Sibirschi”, Boris Volosatîi, director, Liceul Teoretic „Gheorghe Asachi”.

X atelier: Reflecții asupra modelelor gen „Practica bate gramatica” (în baza experienței, inclusiv a modelelor de educație incluzivă, în școlile din Belgia, Finlanda, România, Rusia, Italia, Ungaria, Cehia, Estonia, Germania etc)
21 februarie, ora 13.00, Cabinetul metodic al DGETS, str. Dosoftei, 99.
Moderatori: Lucia Argint-Căldare, DGETS, Mariana Țurcan, director executiv, Asociația pentru Dezvoltare Creativă.

Reflecții asupra propunerilor parvenite pe parcursul Dialogurilor chișinăuiene, ediția a IV-a. 24 februarie, ora 16.00 DGETS

Invităm Alumni la activitățile regionale ale ADC

Asociația pentru Dezvoltare Creativă organizează o serie de evenimente destinate absolvenților, în cadrul proiectului “CDARE –ADC pentru Consolidarea Regională”, desfășurat cu sprijinul financiar al Ambasadei SUA. Prin prisma acestui proiect, ADC contribuie la diseminarea în regiuni a practicilor buneale absolvenților programelor de schimb SUA în regiuni și a impactului proiectelor naționale ADC.
Astfel, sunt planificate 5 activități locale, la care sunteți invitați să participați:
23-24 noiembrie, UNGHENI — cursul de instruire „Dezvoltarea abilităților antreprenoriale ale tinerilor” şi activitatea de voluntariat „Tinerii unghenieni pentru un oraş curat”. Cursul de Instruire va avea loc în incinta Centrului Regional de Resurse pentru Tineret Ungheni, str. Lacului 3;
24 noiembrie, SOROCA – cursul de instruire “International Education Online” și atelierul de creativitate în cadrul orfelinatului „Azimut”, Soroca. Cursul de Instruire va avea loc pe Str. Calea Baltului 93A, Soroca;
26 noiembrie, REZINA – Cursul de instruire “Dezvoltarea competențelor și abilităților antreprenoriale pentru femei în inițierea și implementarea unei afaceri durabile”. Cursul de instruire va avea loc în incinta Bibliotecii Publice “M. Eminescu”, str. M. Eminescu 3, or. Rezina;
28 noiembrie, BĂLTI – Cursul de instruire «Abilităţi practice ale secolului XXI pentru studenţii universitari» — Studenţii Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării a Universităţii de Stat din Moldova şi Facultăţii de Litere a Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi deprind jurnalismul de investigaţie;
29 noiembrie, COMRAT — Business and Career Skills for Young Women, Cursul de instruire “Dezvoltarea competențelor și abilităților antreprenoriale pentru femei în inițierea și implementarea unei afaceri durabile”.
Pentru a avea acces la evenimente, scrieți un mesaj de confirmare la adc@usalumni.md sau contactați direct pe Directorul Executiv ADC, Mariana Țurcan, la 0696.70.119 și Coordonatorul de Programe ADC, Dana Cotici, la 373 22 276 506; Mobil: +373 69 799 753.

ADC: “Spune NU plagiatului”

Asociaţia pentru Dezvoltare Creativă organizează miercuri, 14 noiembrie, 2012 o masă rotundă „Spune Nu plagiatului!”. Aceasta activitate este parte a proiectului ADC ”Power Up and Act” și este finanțat de Ambasada Statelor Unite ale Americii.
Printre subiectele abordate vor fi aspecte legale privind plagiatul în contextul noilor provocări ale erei digitale, modalitățile de combatere a plagiatului în universităţiile din Republica Moldova, cultura informaţiei şi implicările bibliotecilor în promovarea integrităţii academice. La fel, se va discuta și despre onestitatea academică din mediul universitar din Statele Unite ale Americii. Printre participanti sunt asteptati absolvenţi ai programelor SUA, studenţi şi profesori.
2207 vizualizări
1

Fii voluntar o zi pentru comunitatea ta

La 16 mai 2012, în cea de-a V-ea zi a Săptămânii Naționale a Voluntariatului a fost desfășurată acțiunea ”Fii voluntar o zi pentru comunitatea ta” în or. Vadul lui Vodă. Acțiunea a fost unică pentru comunitatea locală prin:

— implicarea directă în activități a cel puțin 150 copii și tineri din comunitate,
— colaborarea dintre 4 instituții de stat și 2 organizații neguvernamentale.
— prestația interpretei Doinița Gherman, Show ballet-ului ”Just Friends”.
— moderarea evenimentului de către 2 jurnaliști de la RadioMoldova: Daniel Vodă și Cristina Jandîc.

Scopul acțiunii: multiplicarea experienței de voluntariat în rândul copiilor și tinerilor din comunitate și organizarea unei atmosfere prietenoase prin diverse ateliere de creație și sarcini distactiv-interactive.
Astfel cei 25 de voluntari organizatori, cu dizabilități și abilități depline, implicați în eveniment au transmis direct din atitudinea și experiența personală acumulată ani de zile prin activități de voluntariat, demonstrându-le copiilor că este posibil de a schimba lumea în care trăim și a realiza fapte nobile, demne de apreciat.



Atelierele propuse participanților au fost: face painting, modelare a baloanelor, informare despre voluntariat, baschet în scaun rulant, confecții magnetice și alte jocuri distractive.

Interpreta Doinița Gherman — voluntar cu experiență trupa de balet „Just Friends”, au delectat copiii cu dansuri și cântece de voie bună.
Acțiunea dată este parte a Săptămînii Naționale a Voluntariatului. Ea a fost realizată de către Asociația „MOTIVAȚIE” din Moldova în parteneriat cu Asociația pentru Dezvoltare Creativă, Primăria or. Vadul lui Vodă și Centrul de Creație local, Școala primară și Liceul din localitate. Susținerea financiară a fost acordată de către USAID, FHI 360 și Ministerul Tineretului și Sportului al RM, prin Coaliția pentru promovarea legii și activităților de voluntariat.


Mai multe fotografii le găsiți aici.
6353 vizualizări

Alumnii Wave Week Moldova au făcut totalurile

La 15 mai, 2012, a avut loc întâlnirea absolvenților Wave Week Moldova, în cadrul Centrului American de Resurse.

Participanții au prezentat rodul muncii lor și experiențele acumulate în procesul de implementare a proiectelor pe care le-au realizat după școala de vară din 2011, și au înșiruit amintiri plăcute despre proiect.



După tabăra propriu-zisă absolvenții au desfășurat diverse acțiuni în cadrul grădinițelor, familiilor vulnerabile, orfelinatelor, centrelor de plasament din localitățile unde locuiesc. Iar întrucât a fost prezentat și discutat programul Wave Week Moldova 2012, experiențele au fost transmise colegilor și delegației Wave Week 2012 pentru a fi folosite la desfășurarea unor noi proiecte atât la nivel local, cât și la nivel național.



La deschidere, Richard Chema, US Embassy Resident Legal Adviser a vorbit despre istoria voluntariatului și evoluția fenomenului în Statele Unite ale Americii. Acesta a inspirat tinerii să se implice și mai mult în activități de voluntariat pentru a-și dezvolta comunitatea, și în același timp să câștige experiență, să cunoască oameni noi și să învețe lucruri utile.



Wave Week Moldova este un proiect afiliat cu Spark the Wave SUA și organizat în Moldova de către Asociația pentru Dezvoltare Creativă. Acest program este finanțat de către Ministerul Tineretului și Sportului din Republica Moldova și Spark the Wave USA.
2411 vizualizări
1

Interviu cu Directorul Centrului ”Artemida” absolventul LD Simion Sîrbu

Vineri, 20 ianuarie, Directorul Centrului Regional de Asistență și Consiliere, absolventul Programului Lumea Deschisă 2011 Domnul Sîrbu Simion a vizitat oficiul Consiliilor Americane din Chișinău pentru a discuta implementarea unui proiect de dezvoltare profesională pentru angajații centrului pe care îl administrează. Scopul centrului Artemida este responsabilizarea agresorilor familiali asupra consecințelor comportamentului violent în familie, informării și educării acestora prin mijloacele specifice asupra responsabilităților și riscurilor pe care le comportă actele de violență în familie precum și pentru instituirea de măsuri de protecție specială a membrilor familiei, în raport cu agresorul familial.

Citiți mai multe AICI