Alumni news

Global Viewing Party: “The March”

Live webchat URL: conx.state.gov/live-event/globalviewingparty
Description: Join us for a live and interactive virtual film screening of The March, a 1964 documentary by James Blue about the 1963 civil rights March on Washington. The program will open with brief remarks from John Robinson, Director of the Office of Civil Rights at the U.S. Department of State. Mr. Robinson will introduce the 30-minute film, which will be streamed online in its entirety. After the film, stay for a virtual discussion with Washington, D.C.-based civil rights experts who will answer your questions and comments submitted online before or during the program.
The March is a documentary that examines one of the largest political rallies for human rights in United States history. The March on Washington called for civil and economic rights for African Americans. It took place in Washington, D.C. on Wednesday, August 28, 1963. During the march, Dr. Martin Luther King, Jr. stood in front of the Lincoln Memorial and delivered his historic «I Have a Dream» speech advocating for racial harmony.
Format: This program will be a live film screening and interactive video webchat in English. Please click on the URL above to participate. We encourage you to visit the website early to check out relevant content and materials surrounding Dr. Martin Luther King, Jr. and his famous “I Have a Dream” speech
3302 views

Copiii migranților sunt copiii noștri

Proiectul-pilot Şcoala de vară «Copiii Migranţilor sunt copiii noştri», sub înaltul patronaj al Doamnei Marie Moser reflectat si de TRM.
Suntem bucurosi ca si ADC a fost parte al acestui proiect si felicitam echipa de organizare: initiatoarea si directorul proiectului Viorica Olaru, formatorii Mariana Turcan, Sergiu Gaina, Irina Aga.

Vizualizați mesajul aici.

10264 views

Cărți pentru sala de literatură în limba engleză

Asociaţia pentru Dezvoltare Creativă (ADC) invită comunitatea absolvenţilor programelor de schimb SUA să participe la proiectul privind susţinerea unei Săli de lectură academică în limba engleză în cadrul Bibliotecii Municipale “B.P.Hasdeu”.

Proiectul se desfăşoară sub patronajul Primei Doamne, Margareta Timofti, în parteneriat cu Biblioteca Municipală “B.P.Hasdeu”, Clubul Internaţional al Femeilor din Moldova şi Fundaţia Moldova AID. Campania de colectare a reuşit constituirea unei colecţii reprezentative de carte de peste 2 000 de exemplare în limba engleză din diverse domenii, care curînd vor fi expediate la Chişinău. Pentru a vedea cum s-a desfăşurat campania de colectare a cărţilor în SUA puteţi accesa aici: www.facebook.com/pages/Moldova-AID/101543249925516?fref=ts

În acest context ADC, invită ca membrii comunităţii absolvenţilor programelor de schimb SUA, precum şi alte persoane care sunt dispuse să sprijine desfăşurarea acestei iniţiative, să doneze cărţi pe care doresc să fie disponibile în cadrul Bibliotecii Municipale “B.P.Hasdeu”, precum şi să promoveze campania propriu-zisă.

Orice donaţie de carte academică în limba engleză poate fi anunţată la tel. +373 (22) 27-67-06, prin email: adc@usalumni.md sau prezentată la sediul ADC – str. Varlaam 65, et. 4, of. 413, MD-2012, mun. Chişinău.

Activităţile care sunt organizate în susţinerea transportării cărţilor în ţară este Recitalul de pian al Olgăi Kleiankina şi Expoziţia de pictură a Valeriei Duca. Aceste acţiuni de binefacere vor avea loc la 31 mai 2013, ora 18.00, Sala cu Orgă (adresa: or.Chişinău, bd. Ştefan cel Mare şi Sfînt, nr. 81; Tel./fax: +373 (22) 22-82-22, 22-25-47, 22-54-71: Casa de bilete: +373 (22) 22-25-28).

Do you want a life changing experience?
Would you like to meet teenagers from all over the country? To speak English an entire week? To learn how to manage your own project? To gain leadership skills and learn to work in a team?
Wave Week Moldova 2013 is the best choice!
Wave Week Moldova is a leadership and community service program affiliated with Spark the Wave USA and organized inMoldova by the Creative Development Association (Asociatia pentru Dezvoltare Creativa). The program consists of summer camps, alumni meetings, follow-up projects organized by the delegates. This is one of the first programs in Moldova which combines both leadership and community service concepts, taught exclusively in English. Wave Week is at its 5th edition inMoldova.
Benefits of Wave Week Moldova:
This program will teach you skills like: effective communication in English and Romanian, group leadership, planning and marketing a great volunteer event, fundraising and budget planning, motivating team members, presentation skills, conflict resolution, diversity awareness and others. It is a unique summer opportunity that combines both a stimulating training program, conducted by American and Moldovan trainers, and exciting interactive activities. The alumni of the program implement their own service projects; they become leaders in their communities and better persons, make a positive change in their communities!
WHEN: Summer Camp — 12-17 August 2013, followed by active volunteer projects during September-November 2013
WHERE: Summer Camp — Vadul-lui-Voda, camp Bradulet
WHO: Teenagers aged 14-17, with advanced English knowledge
COST: 300 lei, payable upon notification of acceptance
How to apply? Find and fill in the Application Form, visiting www.waveweekmoldova.wordpress.com and send it in no later than the 1st of JUNE (priority deadline) or 15th of JUNE (late registration deadline). You will then be contacted for an interview.
Contact person: Alina Gîlca, project coordinator at gilcaalina@yahoo.com/ waveweek.moldova@usalumni.md, 069067308 or Creative Development Association, www.usalumni.md str. Mitropolit Varlaam 65, et. 4, of. 413, Tel/fax: +373. 22.276.506;
Wave Week Moldova 2013 is financed by Spark the Wave USA and the Ministry of Youth and Sports of the Republic of Moldovaand is organized by the Creative Development Association www.usalumni.md, together with STW USA www.sparkthewave.org.
www.usalumni.md/index.php?option=com_content&view=article&id=1090%3Awave-week-moldova-2013&catid=23&Itemid=1&lang=ro

Bright ideas @ work

Asociaţia pentru Dezvoltare Creativă (ADC), în parteneriat cu Reţeaua Europeană a Asociaţiilor de Absolvenţi ai programelor SUA (ENAM) desfăşoară proiectul „Bright ideas @ work” în perioada 17 – 26 mai 2013. Scopul proiectului este de a promova spiritul de antreprenoriat în rândul tinerilor care să faciliteze mobilizarea acestora pe piaţa forţei de muncă şi dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale în scopul implicării tinerilor în structuri economice private.
Timp de 10 zile programul „Bright ideas @ work”va oferi un şir de activităţi în cadrul cărora participanţii vor avea posibilitatea să acumuleze cunoştinţe şi abilităţi noi, să cunoască şi să facă schimb de experienţă cu persoane de afaceri de succes:
17-18 mai — seminarul de instruire cu privire la antreprenoriat pentru 20 tineri;
22 mai – dezbatere şi schimb de experienţă referitor antreprenoriatului pentru tineri in Moldova şi SUA, găzduit de Centrul American de Resurse;
24 mai – Inspiring Friday, întâlniri şi schimb de experienţă cu lideri în afaceri din Moldova;
26 mai – prezentarea proiectelor de afaceri de către participanţii seminarului de instruire, desemnarea câştigătorilor.
Participarea în cadrul acestor evenimente este deschisă pentru orice tânăr, student, absolvent al programelor de schimb cu SUA, profesor, lideri de ONG, etc. Este destul să trimiţi un mesaj la adc@usalumni.md indicând data şi activitatea la care doriţi să participaţi.
EXCEPȚIE face seminarul de instruire din 17-18 mai pentru 20 de participanţi: pentru a participa în cadrul seminarului de instruire este nevoie ca să expediaţi CV-ul şi o scrisoare de intenţie până joi, 16 mai, ora 13:00 la adc@usalumni.md.
Condiţii de participare:
Tânăr(ă) cu vârsta cuprinsă între 17-25 ani;
Persoană activă în viaţa comunităţii şi/sau a instituţiei de învăţământ;
Dorinţa şi disponibilitatea de a participa la sesiunile de instruire din 17-18 mai, prezentarea proiectelor din 26 mai. Participarea la celelalte evenimente este un avantaj;
Motivaţia de a transmite semenilor cunoştinţele acumulate;
Absolvenţii programelor SUA vor avea prioritate.
5168 views

Forumul de Idei Pedagogice „DIALOGURI CHIŞINĂUIENE”

Direcţia generală educaţie, tineret şi sport a Consiliului municipal Chişinău organizează în perioada de 17.02 – 24.02.2014, Ediţia a IV-a, 2014, a Forumului de Idei Pedagogice „DIALOGURI CHIŞINĂUIENE”.

Scopul Forumului este promovarea oportunităţilor în realizarea unui dialog constructiv, real întru soluţionarea problemelor legate de relația între familie, şcoală, instituţiile statului şi societatea civilă pentru a sprijini realizarea educaţiei de calitate, vizează analiza situaţiei în domeniul sistemului educațional contemporan, din diverse perspective și în contextul noilor realităţi socio-culturale şi economice din Republica Moldova.

Forumul de Idei Pedagogice „Dialoguri Chişinăuiene” îşi propune reflectarea experienţei acumulate și obținerea unui schimb de experienţă între instituțiile de învățământ din Republică și pentru a promova bunele practici naţionale şi internaţionale cu privire la soluţionarea problemelor actuale ale școlii autohtone.
La forum se vor reuni reprezentanţi ai comunității pedagogice, ai domeniului de cercetare ştiinţifică naţională şi internaţională precum şi ai managementului preuniversitar, care vor prezenta noi idei şi materiale pentru dezbateri, cu scopul de a efectua un schimb de experienţă interdisciplinară cu implicaţii în studierea şi promovarea experienței avansate din Republica Moldova.

În cadrul ediției a IV-a a Forumului vor avea loc următoarele evenimente:

17 februarie, 2014, ora 13.00 – Înregistrarea perticipanților.
13.30 Inaugurarea activităților Forumului: Educaţia în context European.

Dialogurile chișinăuiene la ediția a IV-a, 17 – 24 februarie 2014.
(Sala de conferințe a Liceului Teoretic „Mihai Viteazul”) 14.00

I Atelier. Reflecții cu referire la experiența managerilor care și-au asumat rolul de executori de buget de rangul doi și reprezintă instituții cu statut de persoană juridică.

17 februarie, 14.00, Liceul Teoretic „Mihai Viteazul”, Moderatori: Tamara Curtescu-Marinciuc, DGETS, Nelly Berezovschi, director, Liceul Teoretic „Mihai Viteazul”

II Atelier: Reflecții asupra activității de ce rcetare- oportunitate pentru dezvoltarea competentei actional-strategice şi a competentei de autorealizare.
18 februarie 2014, ora 14.00, Liceul Teoretic „Vasile Lupu”.

Moderatori: Galina Dîmovskaia, director adjunct, Liceul Teoretic „Vasile Lupu”, Mariana Pîrțac, Liceul Teoretic „Gheorghe Asachi”.

III Atelier: Reflecții asupra managementului proiectelor social-culturale pentru dezvoltarea şi promovarea tinerilor din Republica Moldova
18 februarie, ora 14.00, Cabinetul metodic al DGETS, str. Dosoftei, 99. Moderatori: Elena Vorotneac, DGETS, Daniel Vodă, USM

IV atelier: Reflectii asupra perspectivei — Moldova 2053…
19 februarie, ora 14.00, Biblioteca municipală „B.P.Hașdeu
Moderator: Peter-Vlad Ianusevici, Academia „Nicolae Dumitrescu”.

V atelier: Reflecții asupra formării competenţelor curriculare — accente tehnologice şi didactice.
19 februarie, ora 14.00, Cabinetul metodic al DGETS, str. Dosoftei 99 Moderatori: Tatiana Mistreanu, Tamara Demcenco, DGETS

VI atelier: Reflecții asupra precedentelor pozitive în aplicarea/participarea în proiecte internaționale cu finanțare externă.
20 februarie 2014, ora 14.00, Compania Gaz Natural Fenosa, sala de training. strada Melestiu, 22/A (linga spitalul municipal nr.10)
Moderatori: Angela Cutasevici, director adjunct, Liceul Teoretic „Gheorghe Asachi”, Natalia Griu, Liceul Teoretic „Gheorghe Asachi”.

VII atelier: Reflectii asupra precedentelor de succes în realizarea activităților proiectului cu genericul „Prin educație, inter- si autocunoaștere spre competențe într-o lume a cunoașterii”. 20 februarie, ora 14.00, Liceul Teoretic „Mihai Marinciuc”. Moderatori: Elena Rusu, LLMM, Violeta Popovici-Bujor, DGETS

VIII Reflectii asupra precedentelor de succes în realizarea activităților cu
elevii dotaţi intelectual. 20 februarie, ora 12.00, Liceul Teoretic „Mihai Marinciuc”. Moderatori: dr Gheorghe Gînju, Daniela Garbuz, Liceul Teoretic „Mihai Marinciuc”.

IX atelier: Reflecții post-factum la Codul Educației: statutul managerului în educație.
21 februarie, ora 9.00, Cabinetul metodic al DGETS, str. Dosoftei, 99. Moderatori: Pavel Macari, director, Liceul Teoretic „Academician Constantin Sibirschi”, Boris Volosatîi, director, Liceul Teoretic „Gheorghe Asachi”.

X atelier: Reflecții asupra modelelor gen „Practica bate gramatica” (în baza experienței, inclusiv a modelelor de educație incluzivă, în școlile din Belgia, Finlanda, România, Rusia, Italia, Ungaria, Cehia, Estonia, Germania etc)
21 februarie, ora 13.00, Cabinetul metodic al DGETS, str. Dosoftei, 99.
Moderatori: Lucia Argint-Căldare, DGETS, Mariana Țurcan, director executiv, Asociația pentru Dezvoltare Creativă.

Reflecții asupra propunerilor parvenite pe parcursul Dialogurilor chișinăuiene, ediția a IV-a. 24 februarie, ora 16.00 DGETS

Invităm Alumni la activitățile regionale ale ADC

Asociația pentru Dezvoltare Creativă organizează o serie de evenimente destinate absolvenților, în cadrul proiectului “CDARE –ADC pentru Consolidarea Regională”, desfășurat cu sprijinul financiar al Ambasadei SUA. Prin prisma acestui proiect, ADC contribuie la diseminarea în regiuni a practicilor buneale absolvenților programelor de schimb SUA în regiuni și a impactului proiectelor naționale ADC.
Astfel, sunt planificate 5 activități locale, la care sunteți invitați să participați:
23-24 noiembrie, UNGHENI — cursul de instruire „Dezvoltarea abilităților antreprenoriale ale tinerilor” şi activitatea de voluntariat „Tinerii unghenieni pentru un oraş curat”. Cursul de Instruire va avea loc în incinta Centrului Regional de Resurse pentru Tineret Ungheni, str. Lacului 3;
24 noiembrie, SOROCA – cursul de instruire “International Education Online” și atelierul de creativitate în cadrul orfelinatului „Azimut”, Soroca. Cursul de Instruire va avea loc pe Str. Calea Baltului 93A, Soroca;
26 noiembrie, REZINA – Cursul de instruire “Dezvoltarea competențelor și abilităților antreprenoriale pentru femei în inițierea și implementarea unei afaceri durabile”. Cursul de instruire va avea loc în incinta Bibliotecii Publice “M. Eminescu”, str. M. Eminescu 3, or. Rezina;
28 noiembrie, BĂLTI – Cursul de instruire «Abilităţi practice ale secolului XXI pentru studenţii universitari» — Studenţii Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării a Universităţii de Stat din Moldova şi Facultăţii de Litere a Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi deprind jurnalismul de investigaţie;
29 noiembrie, COMRAT — Business and Career Skills for Young Women, Cursul de instruire “Dezvoltarea competențelor și abilităților antreprenoriale pentru femei în inițierea și implementarea unei afaceri durabile”.
Pentru a avea acces la evenimente, scrieți un mesaj de confirmare la adc@usalumni.md sau contactați direct pe Directorul Executiv ADC, Mariana Țurcan, la 0696.70.119 și Coordonatorul de Programe ADC, Dana Cotici, la 373 22 276 506; Mobil: +373 69 799 753.

ADC: “Spune NU plagiatului”

Asociaţia pentru Dezvoltare Creativă organizează miercuri, 14 noiembrie, 2012 o masă rotundă „Spune Nu plagiatului!”. Aceasta activitate este parte a proiectului ADC ”Power Up and Act” și este finanțat de Ambasada Statelor Unite ale Americii.
Printre subiectele abordate vor fi aspecte legale privind plagiatul în contextul noilor provocări ale erei digitale, modalitățile de combatere a plagiatului în universităţiile din Republica Moldova, cultura informaţiei şi implicările bibliotecilor în promovarea integrităţii academice. La fel, se va discuta și despre onestitatea academică din mediul universitar din Statele Unite ale Americii. Printre participanti sunt asteptati absolvenţi ai programelor SUA, studenţi şi profesori.
2254 views
1

Fii voluntar o zi pentru comunitatea ta

La 16 mai 2012, în cea de-a V-ea zi a Săptămânii Naționale a Voluntariatului a fost desfășurată acțiunea ”Fii voluntar o zi pentru comunitatea ta” în or. Vadul lui Vodă. Acțiunea a fost unică pentru comunitatea locală prin:

— implicarea directă în activități a cel puțin 150 copii și tineri din comunitate,
— colaborarea dintre 4 instituții de stat și 2 organizații neguvernamentale.
— prestația interpretei Doinița Gherman, Show ballet-ului ”Just Friends”.
— moderarea evenimentului de către 2 jurnaliști de la RadioMoldova: Daniel Vodă și Cristina Jandîc.

Scopul acțiunii: multiplicarea experienței de voluntariat în rândul copiilor și tinerilor din comunitate și organizarea unei atmosfere prietenoase prin diverse ateliere de creație și sarcini distactiv-interactive.
Astfel cei 25 de voluntari organizatori, cu dizabilități și abilități depline, implicați în eveniment au transmis direct din atitudinea și experiența personală acumulată ani de zile prin activități de voluntariat, demonstrându-le copiilor că este posibil de a schimba lumea în care trăim și a realiza fapte nobile, demne de apreciat.



Atelierele propuse participanților au fost: face painting, modelare a baloanelor, informare despre voluntariat, baschet în scaun rulant, confecții magnetice și alte jocuri distractive.

Interpreta Doinița Gherman — voluntar cu experiență trupa de balet „Just Friends”, au delectat copiii cu dansuri și cântece de voie bună.
Acțiunea dată este parte a Săptămînii Naționale a Voluntariatului. Ea a fost realizată de către Asociația „MOTIVAȚIE” din Moldova în parteneriat cu Asociația pentru Dezvoltare Creativă, Primăria or. Vadul lui Vodă și Centrul de Creație local, Școala primară și Liceul din localitate. Susținerea financiară a fost acordată de către USAID, FHI 360 și Ministerul Tineretului și Sportului al RM, prin Coaliția pentru promovarea legii și activităților de voluntariat.


Mai multe fotografii le găsiți aici.

Wave Week Moldova Alumni meeting

Today, participants presented the successful and wonderful job they did after the camp, the experiences gained during the implementation of their take home service projects. Wave Week alumni helped children from kindergartens, orphanages and social-vulnerable families.. These experiences will be passed on to the next Wave Week delegates and continued with new projects at national and local level.



During the event, the WWM 2012 program was presented and discussed; the participants were encouraged to promote and disseminate the information about the program among their friends, colleagues, organizations at local and national level.

At the opening we were honored to listen to Mr. Richard Chema, the US Embassy Resident Legal Adviser, who talked about the history and evolution of volunteerism in the United States. Mr Chema’s presentation, once again, inspired the young people to actively get involved in volunteering activities to develop their communities, as well as gain experience, contacts, and knowledge.



Everybody had a good time remembering the great experience from last summer and were given the possibility to get involved in other activities organized by the Creative Development Association (CDA).